Návrat na přehled kurzů

Šetrná sebeobrana pro zaměstnance sociálních služeb

Zaujalo vás toto téma?

Objednejte si kurz

Reference

„Děkuji za velice zajímavé, odborné, vtipné a zároveň věcné školení. Kurz proběhl ke všeobecné spokojenosti a samotní naši zaměstnanci vyjádřili zájem, že by si paní lektorku někdy rádi opět poslechli.“

Olga Lakotová
vedoucí útvaru obslužné a ošetřovatelské péče
Centrum sociálních služeb Český Těšín

Tento kurz je možné objednat i pro organizaci. Zjistěte více informací o této možnosti.

DÉLKA: 8 vyučovacích hodin POČET ÚČASTNÍKŮ: 24

AKREDITACE: Ano

Anotace

Akreditace MPSV číslo A2023/0164-SP/PC/PP/VP

Kurz je určen pro zaměstnance v pomáhajících profesích, kteří se v práci s klienty mohou setkat s ohrožujícími situacemi a chtějí mít základní povědomí o využití prvků šetrné sebeobrany ve své práci.

Co se naučíte:

V souladu s aktuální legislativou získáte základní informace pro použití technik šetrné sebeobrany při poskytování sociálních služeb. Na příkladech dobré praxe si vysvětlíte, jak zvládat rizikové situace a formou nácviku si vyzkoušíte, jak pomocí metody fyzických úchopů zvládat agresivního klienta.

 

Osnova

  • Práce s klientem s rizikem v chování, co je problémové chování, omezení osobní svobody klienta z pohledu práva, model průběhu agresivních incidentů z hlediska času a intenzity, deeskalace úzkosti a hněvu.
  • Jak zvládat komunikaci s agresivním klientem a rozpoznat rizikové chování.
  • Legislativní opatření sebeobrany a práva uživatelů při šetrné sebeobraně.
  • Zásady šetrné sebeobrany.
  • Praktický nácvik základních technik šetrné sebeobrany při kontaktu s agresivním klientem jako např. jak se vymanit z nepříjemného úchopu klienta, jak zvládnout objetí zezadu při agresi klienta nebo zvládnout neklidného klienta aj.
  • Používání omezovací techniky a zajištění bezpečnostních opatření.

 

Tento termín nebyl nalezen! Zobrazit ostatní termíny